Test és Lélek

3 Gyakorlat az Irodai Ujjak Megmentéséért

Irodai Munka Igénybe vett UjjakBiztos te is tapasztaltad már, hogy a folyamatos
használattól fájt a kezed. Főleg irodai alkalmazottaknál gyakori probléma, hogy
az egész napos egerezés és billentyűzés mellett nincs idő arra, hogy pihenjenek
az ízületek. Eleinte ez még nem is feltűnő, de ha ez az állapot folyamatosan
fennáll súlyos gyulladások alakulhatnak ki. Sajnos több millióan szenvednek
világszerte az egérkar szindrómától, mivel mindennap bejárnak a munkahelyükre,
leülnek a géphez és kattintgatnak. Ugyanez lehet az eredmény, ha egész nap a
mobiltelefonunkat pötyögtetjük. A könyök ilyenkor végig behajlítva van, ami
megterheli az idegeket, nem beszélve arról, hogy a folyamatos sms-ezés a
hüvelykujjat és az alkar illetve a csukló izmait teszi próbára. Ebben az
esetben nem ritka az ínhüvelygyulladás sem.

Mit tehetünk?

Persze senki nem fogja ott hagyni az állását, hogy nem
legyenek többé ízületi panaszai. Nem is ezt terveztük megoldásként javasolni,
hanem olyan gyakorlatokat, melyeket akár az irodai 5 perces szünetben is
feltűnés nélkül elvégezhetsz. Ezekkel lazítod izmaidat, megnyújtod ízületeidet
és enyhítheted a fájdalmas tüneteket is!

      1. Alkar

Ha gyakran érzel húzódást az
alkarodban végezd el a következő gyakorlatokat!

Nyújtsd ki karjaidat, szorítsd ökölbe
kezed tenyérrel lefelé és csuklódat mozgasd fel-le. Amikor felfelé mozog
ellazul,lefelé pedig megfeszülnek az ízületek. Ismételd meg legalább 20-szor!

2. Ujjak

Ellazítja az inakat és az izmokat
a következő gyakorlatsor, ha már közel jársz az ínhüvelygyulladáshoz! Túl
egyszerűnek tűnhet, de működik!

Hüvelyk és mutató ujjadat érintsd
össze és nyomd őket egymásnak. Ez a nyomás tartson 10 másodpercig és ismételd
meg húszszor! Ezután egyik kezed középső ujjának alsó részét nyomd meg a másik
kéz hüvelyk és mutató ujjával egy párszor és ugyanezt kézcserével is csináld
meg!

3. Kar és kézfej

Főleg az egerezés okozta
problémák enyhítésére alkalmasak kiválóan ezek a nyújtó gyakorlatok.

Két tenyeredet tedd egymáshoz a
mellkasod elé, imádkozó pózba. Vállaidat tartsd lazán miközben összezárt
tenyereddel körző mozgásokat végzel először jobbról balra, majd balról jobbra.
Ezután azzal a kézzel tenyerelj az asztalra amelyiket egerezésre használod!
Legyenek lazák az ujjaid az asztallapon a másik kezeddel pedig húzd el a
hüvelykujjadat a többi ujjadtól. Tartsd így kifeszítve kicsit, engedd vissza
majd ismételd meg újra.

Ezek tehát azok az apró tippek,
melyekkel enyhíteni lehet az irodai munka okozta fájdalmakat. Szinte teljesen
képesek a panaszok megszűntetésére, de csak abban az esetben, ha minden nap
rendszeresen végezzük őket. Ha megnézzük, hogy egyébként ortopéd szakorvos,
gyógytorna, injekciós kúra de súlyosabb helyzetben már csak sebészeti beavatkozás
segíthet igazán nem nagy ár a napi szintű gyakorlatvégzés a fájdalommentes
létért.

 

Szóljon hozzá!