Egészség

90 napos diéta, a biztos út a sikertelenséghez

A fogyni vágyók az interneten barangolva szinte biztos, hogy belebotlanak a 90 napos diéta nevű módszerbe, mely állítólag a szervezet működésének megváltoztatásával segít megszabadulni a felesleges kilóktól. A dolognak már itt gyanúsnak kellene lennie, ugyanis a szervezet működését nem hogy 90 nap alatt nem sikerülhet megváltoztatni, de nagy valószínűség szerint egy életen át sem. A shop.builder.hu szakértői arra hívják fel a figyelmet, hogy a 90 napos diéta helyett inkább életmódváltás keretein belül tegyünk a súlycsökkentés és az egészség megőrzése érdekében.

90 napos diéta miért sikertelen

Miből áll tulajdonképpen a 90 napos diéta?

A módszer arról szól, hogy minden nap más tápanyagcsoportot vehetünk magunkhoz. Így van protein, keményítő, szénhidrát, és gyümölcsnap. Havonta egyszer, a gyümölcsnap után víznapot kell beiktatni, valamint a 90 nap eltelte után további 90 napig reggelire csak gyümölcsöt szabad enni, de egyébként már visszatérhetünk a normál étrendhez. A tulajdonképpen szétválasztó étrenden alapuló diéta azonban több sebből is vérzik, és olyan alapanyagok fogyasztását is engedélyezi, amelyekkel nem lehet fogyni, sokkal inkább hízni.

Alapvető bakik az alapanyagok összeválogatásakor

A reggeli minden nap gyümölcs, ami legalább olyan érdekes egy proteinnapon, mint a korlátlan mennyiségben fogyasztható saláta. Ez utóbbi ugyan tökéletesen megállja a helyét egy diétás étrendben, csak a helyzet az, hogy akkor nem kellene a proteinnap és a szétválasztó diéta kifejezéseket használni.
További probléma az ebédhez fogyasztható kenyér, ami ugyebár általában tiltólistán van minden valamirevaló diétában. Keményítőnapon a 90 napos diéta megalkotói szerint szintén fogyaszthatunk kenyeret, akár este is. Ez sajnos épp olyan téveszme, mint az, hogy a szénhidrátnapon gyakorlatilag mindazokat az ételeket fogyaszthatjuk, amelyeket tulajdonképpen minden diéta tilt, vagyis pizzát, tortát, spagettit. Kérdés ugyanakkor, hogy egy bőséges tál bolognai esetében miért tiltja a 90 napos diéta a sajtot. A gyümölcsnap során az elfogyasztott fruktózból rengeteg szénhidrát kerül szervezetünkbe, amit csak tetézhetünk azzal, ha a jótékonynak hitt, száz százalékos gyümölcslevekkel is kiegészítjük a napi fogyasztást.

Hogyan működhet mégis a 90 napos diéta?

Mindenféle észérv ellenére is tény, hogy vannak, akik a 90 napos diéta elkötelezett hívei, és saját tapasztalatukból adódóan esküsznek a módszerre. Ez kizárólag azzal magyarázható, hogy ha csak bizonyos típusú tápanyagokat fogyasztunk, úgy az összes kalória bevitel talán tényleg kevesebb lehet, mintha mindig mindenből ennénk. Nyilvánvaló viszont az is, hogy ugyanezt a hatást elérhetnénk úgy is, ha nem bajlódnánk a szétválasztással, csak egészen egyszerűen kevesebb ételt pakolnánk a tányérra.
Nagy túlsúly esetén akár jelentős változás is bekövetkezhet ideig-óráig, s ezt a hatást fokozza a víznap. A probléma azzal kezdődik, hogy nem irányítható, hogy izomból vagy zsírból fogyunk-e. Ez pedig, mint tudjuk, korántsem elhanyagolható, hiszen ezen múlik, feszes izmok és fittség lesz-e a végeredmény. Tény az is továbbá, hogy a régi étrendre történő visszatérés alkalmával a kilók akár sokszorosan is visszajöhetnek.

A 90 napos diéta főként azoknak ajánlott, akik nagy súlyfelesleggel rendelkeznek, és szeretnék valahogy beindítani a fogyást. Természetesen nagyon fontos, hogy a három hónap elmúltával ne térjenek vissza az eredeti étrendre, hiszen máris szembesülhetnek a jojó-effektussal. Általánosságban mindenkinek az javasolható, hogy a 90, vagy akárhány napig tartó csodadiétáknak kikiáltott módszerek helyett inkább rendszeres testmozgással és az étrend életmódszerű megváltoztatásával tegyenek a kívánt forma és súly eléréséért.

Szóljon hozzá!