Egészség

Táplálkozási Tippek Kismamáknak

Kismama diéta<
Természetesen mondani sem kell, hogy elsősorban kerüljük a káros hatású dolgokat, mint az alkohol és a cigaretta, hiszen ezek nagymértékben akadályozzák a magzat egészséges fejlődését. Emellett pedig figyeljünk oda a megfelelő minőségű és mennyiségű tápanyagok, vitaminok bevitelére. Lássuk a legfontosabbakat!

1. A-vitamin

Várandóság esetén az A vitamin bevitelt növelhetjük, mivel ez fontos szerepet játszik a növekedés, a szervezet védekezőképességének működése és a csontok fejlődése, a hámszövetek épsége és a látás szempontjából is.

Vegyesen ajánlott tejtermékek, tengeri halak, piros-sárga és zöld színű zöldségek fogyasztása!

2. Folsav

Kismamáknál nagyon fontos ennek a vitaminnak a megemelt mennyiségű fogyasztása. A folsav neve is a latin folium szóból számaztatható, melynek jelentése a levél szó is arra utal, hogy a leveles zöldségekben megtalálható vitaminról van szó.

A koraszülés, a fejlődési rendellenesség és a terhességi komplikácók megelőzése végett nagy szükség van rá.

Megtalálható a leveles zöldségekben (spenót) és gyümölcsökben valamint a májban.

3. Fehérje

A fehérje fontos a magzati szövetek és az anyai szövetek, a magzati agy és idegrendszer kifejlődése során, ezért az átlagos fehérjefogyasztást kb 10 grammal növelni kell napi szinten.

Ennek érdekében fogyasszon heti 1-2 alkalommal halat, 3-4 alkalommal tojást, naponta egyszer pedig valamilyen felvágottat vagy sovány húst.

4. Jód

Magyarországon igen jelentős a jódhiányos emberek száma. Gyermekünk egészséges intellektusa fejlődéséhez elengedhetetlen a jód.

Nagyon egyszerűen megoldható, elég csak jódozott sót használni ételeink megízesítésére.

5. Rostok és C-vitamin

A megfelelő bélműködés szempontjából kell rostokat fogyasztani, a c-vitamin pedig segíti a vas felhasználást a szervezetben.

Érdemes tehát sok friss zöldséget és gyümölcsöt valamint teljes kiőrlésű gabonaféléket rendszeresen fogyasztani a várandóság alatt.

Ezek azok a fontos elemek, melyekre a gyermekvárás során feltétlenül szükség van. Nem árt azonban, ha odafigyelünk a megfelelő testsúly megtartására is. Nem kell azért kétszeresére híznunk, mint amekkora eredeti súlyunk volt. Maxiumum 10-12 kiló felszedése javasolt!

A kismamák túlsúlya vagy épp „soványsága” jobban kihat a születendő gyermek egészségére mint gondolnánk. A túl alacsony súlyú, túlsúlyos baba vagy terhességi cukorbetegség netán toxémia elkerülése végett ajánlott tudatosan táplálkozni és optimális súlyunk megtartásával odafigyelni saját és babánk egészségére is!

A dohányzás és az alkoholt kerüljük, de a mérsékelt tea vagy kávéfogyasztás nem lesz senkinek sem a kárára!

Táplálkozzunk tehát változatosan és igyunk sok-sok tiszta vizet a várandóság ideje alatt, így mi is és a baba is jól érzi majd magát!

Szóljon hozzá!